Timebestilling 67 13 44 44

Massasje

Hos oss utfører vi klassisk massasje, triggerpunkt behandling og idrettsmassasje. Ofte er en kombinasjon av disse det mest effektive – dette til passes selvfølgelig den enkelte.

Massasje har en rekke positive effekter, det påvirker blod- og lymfesirkulasjonen, øker hormonproduksjonen – og utskillelsen. Massasje gjør også musklene mer smidige og elastiske. Massasje gir en økt muskulæravslapping.

Klassisk massasje

Med ulikegrepp (strykninger, diverse drag, knainger, trykk og vridninger) bearbeider man muskler og bindevev som gjør muskelen mykere og mer elastisk.

De greppsteknikkene som brukes innenfor klassisk massasje baserer seg på 5 grunnteknikker: effleurage, petrissage, friksjoner, tapoment og saksing. De ulike grepene som de ulike terapeutene bruker kan skille seg fra massør til massør. Det kommer av det individuelle tilpassingen som terapeut har tilegnet seg fra skole og egenpraksis.

Triggerpunktbehandling

Et trigger punkt er et hyperømt punkt i en spent muskelfiberbunt som kan gi smerter og nedsatt funksjon.Triggerpunkter kan finnes i alle kroppens muskler og gir smerter der punktet sitter eller de kan “stråle” til et annet område på kroppen.

For eksempel kan triggerpunkter på hals-, skulder- og nakkemuskulatur gi hodepine, triggerpunkter i skulderparti kan gi smerter ut i arm, og triggerpunkter i setet kan gi smerter ned til kne.

Triggerpunkt behandling benyttes for å redusere muskelspenninger og minske “strålesmerten”.

Idretts massasje

Idrettsmassasje er en spesifikk, stimulerende og dypere form for klassisk massasje hvor formålet er å øke idrettsutøverens prestasjon eller bearbeideskader. Teknikken varierer med idretten, og tar hensyn til hvilke bestemte muskler og ledd som er involvert. Ofte kombineres massasjen med spesifikke tøyningsøvelser.

Design: www.fullmoondesign.no